راهنمای استفاده برای اصناف |
در بازار امروز موفقیت در فروش بستگی به جلب اعتماد و کسب رضایت مشتری دارد. مطالعات نشان می دهد هزینه جذب مشتری جدید ۳ تا ۳۰ برابر حفظ مشتریان قبلی است، بنابراین برای بالا بردن فروش بایست طوری رفتار کرد که با تثبیت لبخند رضایت بر چهره مشتری خریدهای بعدی وی نیز تضمین شود. در اغلب سمینارها و کارگاه های آموزشی و مقالات بر مشتری مداری تأکید می شود اما راهکار مشخص و مدونی برای اجرای آن ارائه نمی گردد. پیام کوتاه تأثیرگذارترین ابزار برای بالا بردن میزان فروش از طریق حفظ مشتریان قبلی است
رستورانها و مراکز تهیه غذا |
روابط عمومیها و مراکز ارتباطی |
شرکتها وموسسات و سازمانها |
آژانس مسافرتی و مرکز توریستی |
دانشگاه, مراکز علمی و آموزشی |
مساجد و هیاتهای مذهبی |
دفاتر بیمه و مراکز خدمات درمانی |
کارخانجات و مراکز صنعتی |
هتلها و مراکز اقامتی |
پزشکان و بیمارستانها |
فرهنگسراها-کتابخانه ها و... |
مدارس و آموزشگاه ها |